Voorbeeld Cases


Westphal Consultancy heeft door de jaren heen voor diverse klanten in uiteenlopende sectoren verandertrajecten mogen realiseren. Hieronder vind u een aantal voorbeeld cases met als rode draad het aansturen en begeleiden van omvangrijke organisatieveranderingen, organisatieontwikkeling en strategierealisatie.

Change Manager

  •    Food Industry   
  •    2017 – 2018

Als change manager werkzaam binnen een internationaal opererende organisatie in de zuivelindustrie die achter loopt op haar strategische doelstellingen. De RvB van deze organisatie heeft een programma gestart om hier versnelling in aan te brengen. Verantwoordelijk voor een business case en de inrichting van een change organisatie om d.m.v. een significante kostenverlaging middelen vrij te spelen om te (her)investeren in de strategische doelstellingen van de organisatie.

Placeholder

Change Manager

  •    Food Industry   

  •    2017 – 2018

Als change manager werkzaam binnen een internationaal opererende organisatie in de zuivelindustrie die achter loopt op haar strategische doelstellingen. De RvB van deze organisatie heeft een programma gestart om hier versnelling in aan te brengen. Verantwoordelijk voor een business case en de inrichting van een change organisatie om d.m.v. een significante kostenverlaging middelen vrij te spelen om te (her)investeren in de strategische doelstellingen van de organisatie.


Placeholder
Placeholder

Directeur Bedrijfsvoering

  •    Hoger Onderwijs
  •    2014 – 2016

Rapporterend aan de voorzitter van het CvB van een grote HBO instelling in de Randstad. Verantwoordelijk voor de aansturing en transitie van al het niet onderwijzend personeel: Financiën, HR, IM & ICT, Marketing & Communicatie, Facility Management, Operations en Onderwijs Onderzoek & Studentzaken (± 1000 FTE en ± EUR 100 miljoen budget). De opdracht was om een kwalitatief hoogwaardige en zo efficiënt mogelijke bedrijfsvoering te realiseren. Door de implementatie van een nieuw dienstverleningsmodel, harmonisatie van processen en betere informatiesystemen is een aanzienlijke kwaliteitsverbetering (8 op een schaal van 10) en kostenbesparing gerealiseerd (20% op jaarbasis).

Directeur Bedrijfsvoering

  •    Hoger Onderwijs   

  •    2014 – 2016

Rapporterend aan de voorzitter van het CvB van een grote HBO instelling in de Randstad. Verantwoordelijk voor de aansturing en transitie van al het niet onderwijzend personeel: Financiën, HR, IM & ICT, Marketing & Communicatie, Facility Management, Operations en Onderwijs Onderzoek & Studentzaken (± 1000 FTE en ± EUR 100 miljoen budget). De opdracht was om een kwalitatief hoogwaardige en zo efficiënt mogelijke bedrijfsvoering te realiseren. Door de implementatie van een nieuw dienstverleningsmodel, harmonisatie van processen en betere informatiesystemen is een aanzienlijke kwaliteitsverbetering (8 op een schaal van 10) en kostenbesparing gerealiseerd (20% op jaarbasis).


Placeholder

Directeur Human Resources

  •    Hoger Onderwijs
  •    2012 – 2014

Rapporterend aan de voorzitter van het CvB verantwoordelijk voor de volledige HR dienstverlening van een grote HBO instelling in de Randstad. Een organisatie met ± 3.400 medewerkers en ± 35.000 studenten. Verantwoordelijk voor de transitie en innovatie van HR én de centralisatie van alle overige stafdiensten waardoor een meer geharmoniseerde aansturing van de diensten mogelijk is geworden. Dit was een belangrijke stap in de transitie naar een meer procesgeoriënteerde organisatie met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.

Placeholder

Directeur Human Resources

  •    Hoger Onderwijs 

  •    2012 – 2014

Rapporterend aan de voorzitter van het CvB verantwoordelijk voor de volledige HR dienstverlening van een grote HBO instelling in de Randstad. Een organisatie met ± 3.400 medewerkers en ± 35.000 studenten. Verantwoordelijk voor de transitie en innovatie van HR én de centralisatie van alle overige stafdiensten waardoor een meer geharmoniseerde aansturing van de diensten mogelijk is geworden. Dit was een belangrijke stap in de transitie naar een meer procesgeoriënteerde organisatie met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.


Placeholder
Placeholder

Change Manager

  •    Food Industry
  •    2012

Als change manager lid van het HR Management Team van een internationaal opererende organisatie in de koffie industrie. Verantwoordelijk voor de herstructurering van HR, inclusief organisatiestructuur en adviesaanvraag. Verantwoordelijk voor de HR afdelingen Payroll, HR Informatie Management, HR Services en meerdere projecten (waaronder een systeem migratie van SAP naar ADP) inclusief de regie over externe toeleveranciers.

Change Manager

  •     Food Industry

  •    2012

Als change manager lid van het HR Management Team van een internationaal opererende organisatie in de koffie industrie. Verantwoordelijk voor de herstructurering van HR, inclusief organisatiestructuur en adviesaanvraag. Verantwoordelijk voor de HR afdelingen Payroll, HR Informatie Management, HR Services en meerdere projecten (waaronder een systeem migratie van SAP naar ADP) inclusief de regie over externe toeleveranciers.


Placeholder

Directeur SSC Europe

  •    Energie & Utilities
  •    2011 – 2012

Als directeur HR Services lid van het HR Management Team van een Europese energie maatschappij. Verantwoordelijk voor een internationaal HR Shared Service Center (SSC) bestaande uit ± 650 FTE en ± EUR 70 miljoen budget. De opdracht was het transformeren van meerdere regionale HR Shared Service Centers naar één cross-border HR SSC. Dit met als resultaat een blauwdruk voor het HR SSC met zeven cross-border service delivery streams en de opzet van het programma en het project bureau dat de transformatie coördineerde.

Placeholder

Directeur SSC Europe

  •     Energie & Utilities 

  •    2011 – 2012

Als directeur HR Services lid van het HR Management Team van een Europese energie maatschappij. Verantwoordelijk voor een internationaal HR Shared Service Center (SSC) bestaande uit ± 650 FTE en ± EUR 70 miljoen budget. De opdracht was het transformeren van meerdere regionale HR Shared Service Centers naar één cross-border HR SSC. Dit met als resultaat een blauwdruk voor het HR SSC met zeven cross-border service delivery streams en de opzet van het programma en het project bureau dat de transformatie coördineerde.


Placeholder
Placeholder

HR (Change) Manager

  •    Energie & Utilities
  •    2008 – 2010

Als HR manager lid van het HR Management Team van een landelijk opererende energie maatschappij. Verantwoordelijk voor de afdelingen People Development, Organisational Development, Recruitment en HR advies voor het Corporate Center (± 150 FTE en EUR 12 miljoen budget). Als change manager verantwoordelijk voor het HR onderdeel van de splitsing van de organisatie in een netwerkbedrijf en een productie en leveringsbedrijf. Het opstellen van strategie, organisatie ontwerp en implementatie van de nieuwe HR organisatie én de HR integratieprojecten van de daaropvolgende fusie met een Europese energie maatschappij.

HR (Change) Manager

  •    Energie & Utilities

  •    2008 – 2010

Als HR manager lid van het HR Management Team van een landelijk opererende energie maatschappij. Verantwoordelijk voor de afdelingen People Development, Organisational Development, Recruitment en HR advies voor het Corporate Center (± 150 FTE en EUR 12 miljoen budget). Als change manager verantwoordelijk voor het HR onderdeel van de splitsing van de organisatie in een netwerkbedrijf en een productie en leveringsbedrijf. Het opstellen van strategie, organisatie ontwerp en implementatie van de nieuwe HR organisatie én de HR integratieprojecten van de daaropvolgende fusie met een Europese energie maatschappij.


Placeholder

VP Information Management

  •    Financiële Dienstverlening
  •    2006 – 2008

Als VP Information Management lid van het MT van een Europees Shared Service Center binnen een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor een Informatie & Proces Management afdeling (± 50 FTE en EUR 12 miljoen budget). Vanuit deze rol verantwoordelijk alle HR Services projecten in Nederland (o.a. de vervanging van het payrollsysteem en de implementatie van een benefit shop voor een populatie van ± 25.000 medewerkers). Daarnaast verantwoordelijk het opnieuw opzetten van de afdeling inclusief organisatiestructuur, processen, systemen en mensen met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.

Placeholder

VP Information Management

  •    Financiële Dienstverlening

  •    2006 – 2008

Als VP Information Management lid van het MT van een Europees Shared Service Center binnen een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor een Informatie & Proces Management afdeling (± 50 FTE en EUR 12 miljoen budget). Vanuit deze rol verantwoordelijk alle HR Services projecten in Nederland (o.a. de vervanging van het payrollsysteem en de implementatie van een benefit shop voor een populatie van ± 25.000 medewerkers). Daarnaast verantwoordelijk het opnieuw opzetten van de afdeling inclusief organisatiestructuur, processen, systemen en mensen met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.


Placeholder
Placeholder

Program Manager Business Transformation

  •    Financiële Dienstverlening
  •    2003 – 2004

Als Program Manager werkzaam binnen het Private Banking onderdeel van een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor de daaropvolgende implementatie van drie landelijke projecten (± 20 FTE en EUR 4 miljoen budget) met als doel zes decentrale operations afdelingen te centraliseren tot één SSC. Het opzetten van een digitaal frontoffice en CRM systeem en het inrichten van een callcenter voor Private Banking klanten.

Program Manager Business Transformation

  •    Financiële Dienstverlening

  •    2003 – 2004

Als Program Manager werkzaam binnen het Private Banking onderdeel van een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor de daaropvolgende implementatie van drie landelijke projecten (± 20 FTE en EUR 4 miljoen budget) met als doel zes decentrale operations afdelingen te centraliseren tot één SSC. Het opzetten van een digitaal frontoffice en CRM systeem en het inrichten van een callcenter voor Private Banking klanten.


Placeholder

Wil je meer weten? Neem dan contact op.