Voorbeeld Cases


Westphal Consultancy heeft door de jaren heen voor diverse klanten in uiteenlopende sectoren verandertrajecten mogen realiseren. Hieronder vindt u een aantal voorbeeld cases met als rode draad het aansturen en begeleiden van omvangrijke organisatieveranderingen, organisatieontwikkeling en strategierealisatie.

Change Manager

  •    Food Industry   
  •    2017 – 2018

Als change manager werkzaam binnen een internationaal opererende organisatie in de zuivelindustrie die achter loopt op haar strategische doelstellingen. De RvB van deze organisatie heeft een programma gestart om hier versnelling in aan te brengen. Verantwoordelijk voor een business case en de inrichting van een change organisatie om d.m.v. een significante kostenverlaging middelen vrij te spelen om te (her)investeren in de strategische doelstellingen van de organisatie.

Placeholder

Change Manager

Food Industry

2017 - 2018

    Als change manager werkzaam binnen een internationaal opererende organisatie in de zuivelindustrie die achter loopt op haar strategische doelstellingen. De RvB van deze organisatie heeft een programma gestart om hier versnelling in aan te brengen. Verantwoordelijk voor een business case en de inrichting van een change organisatie om d.m.v. een significante kostenverlaging middelen vrij te spelen om te (her)investeren in de strategische doelstellingen van de organisatie.


    Placeholder
    Placeholder

    Directeur Bedrijfsvoering

    •    Hoger Onderwijs
    •    2014 – 2016

    Rapporterend aan de voorzitter van het CvB van een grote HBO instelling in de Randstad. Verantwoordelijk voor de aansturing en transitie van al het niet onderwijzend personeel: Financiën, HR, IM & ICT, Marketing & Communicatie, Facility Management, Operations en Onderwijs Onderzoek & Studentzaken (± 1000 FTE en ± EUR 100 miljoen budget). De opdracht was om een kwalitatief hoogwaardige en zo efficiënt mogelijke bedrijfsvoering te realiseren. Door de implementatie van een nieuw dienstverleningsmodel, harmonisatie van processen en betere informatiesystemen is een aanzienlijke kwaliteitsverbetering (8 op een schaal van 10) en kostenbesparing gerealiseerd (20% op jaarbasis).

    Directeur Bedrijfsvoering

    Hoger Onderwijs

    2014 - 2016

    Rapporterend aan de voorzitter van het CvB van een grote HBO instelling in de Randstad. Verantwoordelijk voor de aansturing en transitie van al het niet onderwijzend personeel: Financiën, HR, IM & ICT, Marketing & Communicatie, Facility Management, Operations en Onderwijs Onderzoek & Studentzaken (± 1000 FTE en ± EUR 100 miljoen budget). De opdracht was om een kwalitatief hoogwaardige en zo efficiënt mogelijke bedrijfsvoering te realiseren. Door de implementatie van een nieuw dienstverleningsmodel, harmonisatie van processen en betere informatiesystemen is een aanzienlijke kwaliteitsverbetering (8 op een schaal van 10) en kostenbesparing gerealiseerd (20% op jaarbasis).


    Placeholder

    Directeur Human Resources

    •    Hoger Onderwijs
    •    2012 – 2014

    Rapporterend aan de voorzitter van het CvB verantwoordelijk voor de volledige HR dienstverlening van een grote HBO instelling in de Randstad. Een organisatie met ± 3.400 medewerkers en ± 35.000 studenten. Verantwoordelijk voor de transitie en innovatie van HR én de centralisatie van alle overige stafdiensten waardoor een meer geharmoniseerde aansturing van de diensten mogelijk is geworden. Dit was een belangrijke stap in de transitie naar een meer procesgeoriënteerde organisatie met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.

    Placeholder

    Directeur Human Resources

    Hoger Onderwijs

    2012 - 2014

      Rapporterend aan de voorzitter van het CvB verantwoordelijk voor de volledige HR dienstverlening van een grote HBO instelling in de Randstad. Een organisatie met ± 3.400 medewerkers en ± 35.000 studenten. Verantwoordelijk voor de transitie en innovatie van HR én de centralisatie van alle overige stafdiensten waardoor een meer geharmoniseerde aansturing van de diensten mogelijk is geworden. Dit was een belangrijke stap in de transitie naar een meer procesgeoriënteerde organisatie met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.


      Placeholder
      Placeholder

      Change Manager

      •    Food Industry
      •    2012

      Als change manager lid van het HR Management Team van een internationaal opererende organisatie in de koffie industrie. Verantwoordelijk voor de herstructurering van HR, inclusief organisatiestructuur en adviesaanvraag. Verantwoordelijk voor de HR afdelingen Payroll, HR Informatie Management, HR Services en meerdere projecten (waaronder een systeem migratie van SAP naar ADP) inclusief de regie over externe toeleveranciers.

      Change Manager

      Food Industry

      2012

        Als change manager lid van het HR Management Team van een internationaal opererende organisatie in de koffie industrie. Verantwoordelijk voor de herstructurering van HR, inclusief organisatiestructuur en adviesaanvraag. Verantwoordelijk voor de HR afdelingen Payroll, HR Informatie Management, HR Services en meerdere projecten (waaronder een systeem migratie van SAP naar ADP) inclusief de regie over externe toeleveranciers.


        Placeholder

        Directeur SSC Europe

        •    Energie & Utilities
        •    2011 – 2012

        Als directeur HR Services lid van het HR Management Team van een Europese energie maatschappij. Verantwoordelijk voor een internationaal HR Shared Service Center (SSC) bestaande uit ± 650 FTE en ± EUR 70 miljoen budget. De opdracht was het transformeren van meerdere regionale HR Shared Service Centers naar één cross-border HR SSC. Dit met als resultaat een blauwdruk voor het HR SSC met zeven cross-border service delivery streams en de opzet van het programma en het project bureau dat de transformatie coördineerde.

        Placeholder

        Directeur SSC Europe

        Energy & Utilities

        2011 - 2012

          Als directeur HR Services lid van het HR Management Team van een Europese energie maatschappij. Verantwoordelijk voor een internationaal HR Shared Service Center (SSC) bestaande uit ± 650 FTE en ± EUR 70 miljoen budget. De opdracht was het transformeren van meerdere regionale HR Shared Service Centers naar één cross-border HR SSC. Dit met als resultaat een blauwdruk voor het HR SSC met zeven cross-border service delivery streams en de opzet van het programma en het project bureau dat de transformatie coördineerde.


          Placeholder
          Placeholder

          HR (Change) Manager

          •    Energie & Utilities
          •    2008 – 2010

          Als HR manager lid van het HR Management Team van een landelijk opererende energie maatschappij. Verantwoordelijk voor de afdelingen People Development, Organisational Development, Recruitment en HR advies voor het Corporate Center (± 150 FTE en EUR 12 miljoen budget). Als change manager verantwoordelijk voor het HR onderdeel van de splitsing van de organisatie in een netwerkbedrijf en een productie en leveringsbedrijf. Het opstellen van strategie, organisatie ontwerp en implementatie van de nieuwe HR organisatie én de HR integratieprojecten van de daaropvolgende fusie met een Europese energie maatschappij.

          HR (Change) Manager

          Energy & Utilities

          2008 - 2010

            Als HR manager lid van het HR Management Team van een landelijk opererende energie maatschappij. Verantwoordelijk voor de afdelingen People Development, Organisational Development, Recruitment en HR advies voor het Corporate Center (± 150 FTE en EUR 12 miljoen budget). Als change manager verantwoordelijk voor het HR onderdeel van de splitsing van de organisatie in een netwerkbedrijf en een productie en leveringsbedrijf. Het opstellen van strategie, organisatie ontwerp en implementatie van de nieuwe HR organisatie én de HR integratieprojecten van de daaropvolgende fusie met een Europese energie maatschappij.


            Placeholder

            VP Information Management

            •    Financiële Dienstverlening
            •    2006 – 2008

            Als VP Information Management lid van het MT van een Europees Shared Service Center binnen een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor een Informatie & Proces Management afdeling (± 50 FTE en EUR 12 miljoen budget). Vanuit deze rol verantwoordelijk alle HR Services projecten in Nederland (o.a. de vervanging van het payrollsysteem en de implementatie van een benefit shop voor een populatie van ± 25.000 medewerkers). Daarnaast verantwoordelijk het opnieuw opzetten van de afdeling inclusief organisatiestructuur, processen, systemen en mensen met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.

            Placeholder

            VP Information Management

            Financiële Dienstverlening

            2006 - 2008

              Als VP Information Management lid van het MT van een Europees Shared Service Center binnen een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor een Informatie & Proces Management afdeling (± 50 FTE en EUR 12 miljoen budget). Vanuit deze rol verantwoordelijk alle HR Services projecten in Nederland (o.a. de vervanging van het payrollsysteem en de implementatie van een benefit shop voor een populatie van ± 25.000 medewerkers). Daarnaast verantwoordelijk het opnieuw opzetten van de afdeling inclusief organisatiestructuur, processen, systemen en mensen met als resultaat een aanzienlijke kwaliteitsverbetering en kostenbesparing op de totale dienstverlening.


              Placeholder
              Placeholder

              Program Manager Business Transformation

              •    Financiële Dienstverlening
              •    2003 – 2004

              Als Program Manager werkzaam binnen het Private Banking onderdeel van een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor de daaropvolgende implementatie van drie landelijke projecten (± 20 FTE en EUR 4 miljoen budget) met als doel zes decentrale operations afdelingen te centraliseren tot één SSC. Het opzetten van een digitaal frontoffice en CRM systeem en het inrichten van een callcenter voor Private Banking klanten.

              Program Manager Business Transformation

              Financiële Dienstverlening

              2003 - 2004

                Als Program Manager werkzaam binnen het Private Banking onderdeel van een internationaal opererende bank. Verantwoordelijk voor de daaropvolgende implementatie van drie landelijke projecten (± 20 FTE en EUR 4 miljoen budget) met als doel zes decentrale operations afdelingen te centraliseren tot één SSC. Het opzetten van een digitaal frontoffice en CRM systeem en het inrichten van een callcenter voor Private Banking klanten.


                Placeholder

                Wil je meer weten? Neem dan contact op.